Elektromobilis ir krovimo kabelis

Elektromobilių gyvavimo trukmė: mitai ir legendos

Panikos mygtukas
161 views 0 komentarus

Pastaraisiais metais daug dėmesio skiriama elektra varomoms transporto priemonėms, kurios yra perspektyvus sprendimas, kaip sumažinti anglies dioksido išmetimą ir kovoti su klimato kaita. Tačiau vis dar egzistuoja daug klaidingų įsitikinimų apie elektromobilių eksploatavimo trukmę. Šiame straipsnyje paneigsime paplitusius mitus ir atskleisime tiesą apie tai, kiek laiko iš tiesų galima naudotis elektromobiliu.

Mitas: trumpas tarnavimo laikas dėl baterijos degradacijos

belaidis elektromobilio įkrovimas

Vienas iš labiausiai paplitusių mitų apie elektromobilius yra tas, kad jų akumuliatoriaus tarnavimo laikas yra gerokai trumpesnis, palyginti su tradicinėmis transporto priemonėmis su vidaus degimo varikliais. Dažnai manoma, kad dėl baterijos degradacijos elektromobilių eksploatacinės savybės sparčiai mažėja, todėl ilgainiui jie tampa nepatikimi ir realiai negali nuvažiuoti pakankamą kilometrų skaičių.

Tiesa

Nors tiesa, kad laikui bėgant visi akumuliatoriai degraduoja, dėl baterijų technologijų pažangos gerokai pailgėjo elektromobilių akumuliatorių tarnavimo laikas. Šiuolaikiniai elektromobilių akumuliatoriai suprojektuoti taip, kad gali nuvažiuoti šimtus tūkstančių kilometrų (o kai kurie ir milijoną ar daugiau), kol pastebimai pablogėja jų kokybė. Be to, gamintojai dažnai suteikia garantiją akumuliatoriui, užtikrindami, kad jis tam tikrą laiką, paprastai 8-10 metų, išlaikys tam tikrą veikimo lygį. Pvz. Tesla kompanija suteikia 8 metų garantiją arba 160 000 kilometrų nuvažiuojamą atstumą, atitinkamai, kas įvyks greičiau. Tad jeigu perkate naują elektromobilį, 160 000 kilometrų įveiksite tik realiai per 6-8 metus ir turėsite pilną garantiją, kad jeigu baterija sugestų ar degraduotų pernelyg greitai, Jums bus suteikta nauja baterija.

Mitas: ribotas įkrovimo ciklų skaičius

Dar vienas klaidingas įsitikinimas yra tas, kad elektromobilių akumuliatoriai turi ribotą įkrovimo ciklų skaičių, po kurio jie tampa netinkami naudoti. Kadangi jų keitimas kainuoja brangiai, ilgalaikėje perspektyvoje elektromobiliai tampa finansiškai nepraktiški.

Tiesa

Priešingai mitui, šiandien EV akumuliatoriai gali atlaikyti daug įkrovimo ciklų, o jų talpa pastebimai nesumažėja. Tinkamai prižiūrint ir naudojant įkrovimo praktiką, elektromobilių savininkai gali tikėtis, kad jų akumuliatoriai išlaikys didelę dalį savo pradinės talpos net po kelių tūkstančių įkrovimo ciklų. Be to, nuolat atliekamais akumuliatorių technologijų moksliniais tyrimais ir plėtra siekiama dar labiau padidinti elektromobilių akumuliatorių ilgaamžiškumą.

Skaitykite: 10 mitų apie elektromobilius

Mitas: laikui bėgant neišvengiamai mažėja eksploatacinės savybės

Plačiai paplitęs įsitikinimas, kad senstant elektromobiliams neišvengiamai mažėja jų eksploatacinės savybės, todėl mažėja veikimo nuotolis ir bendras patikimumas.

Tiesa

Nors natūralu, kad laikui bėgant bet kurios transporto priemonės, taip pat ir elektromobilių, eksploatacinės savybės šiek tiek prastėja, tačiau poveikis elektromobiliams dažnai pervertinamas. Reguliari techninė priežiūra, įskaitant programinės įrangos atnaujinimus ir akumuliatoriaus būklės patikrinimus, gali padėti sušvelninti galimą eksploatacinių savybių sumažėjimą. Be to, augantis elektromobilių techninės priežiūros centrų tinklas užtikrina, kad techninę priežiūrą ir būtinus pakeitimus būtų galima atlikti efektyviai, taip prisidedant prie elektromobilių ilgaamžiškumo.

Mitas: ribota perpardavimo vertė

Daugelis žmonių mano, kad elektromobilių perpardavimo vertė yra ribota, nes nerimaujama dėl akumuliatoriaus degradacijos ir manoma, kad jų tarnavimo laikas yra trumpas, todėl jie nėra patrauklūs ilgalaikei nuosavybei.

Tiesa

Didėjant informuotumui apie elektromobilius ir jų pripažinimui, naudotų elektromobilių perpardavimo vertė tampa konkurencingesnė. Pirkėjai vis dažniau atsižvelgia į tai, kad turėdami elektromobilį jie sutaupo ilgalaikių išlaidų ir yra naudingi aplinkai. Be to, skaidrios ataskaitos apie akumuliatoriaus būklę ir gamintojų siūlomos sertifikuotos naudotų automobilių programos padeda išlaikyti EV perpardavimo vertę.

Tiesa, kad pirmieji elektromobiliai kaip Nissan Leaf ir panašūs modeliai nuvertėjo gan stipriai. Tačiau naujesni elektromobiliai nuvertėja labai panašiai kaip ir benzinu ar dyzeliu varomi automobiliai.

Išvada

Apibendrinant galima teigti, kad mitai apie elektromobilių eksploatavimo trukmę dažnai kyla dėl pasenusios informacijos ir klaidingų įsivaizdavimų apie akumuliatorių technologiją. Tiesa ta, kad šiuolaikiniai elektromobiliai yra sukurti taip, kad užtikrintų patikimą veikimą ilgą laiką, o akumuliatorių technologija nuolat tobulinama, siekiant pašalinti bet kokius galimus apribojimus. Elektromobilių rinkai vis labiau plečiantis, labai svarbu pripažinti pažangą, padarytą užtikrinant elektromobilių, kaip tvarios transporto priemonės, ilgaamžiškumą ir praktiškumą.

Ar šis įrašas buvo naudingas?
Taip
Ne

Komentarai uždrausti.