Elektromobilis ir krovimo kabelis

Kodėl elektromobilių pardavimai Europoje vis dar nedideli

Elektromobilis Skoda Enyaq Coupe iV RS
38 views 0 komentarus

Nepaisant progresyvios Europos aplinkosaugos politikos ir didelių pastangų siekti tvarumo, elektromobilių pardavimai nėra tokie dideli, kaip buvo galima tikėtis. Tokią iš pažiūros prieštaringą padėtį lemia sudėtinga ekonominių, infrastruktūros ir socialinių veiksnių sąveika.

Ekonominiai veiksniai

Viena iš pagrindinių kliūčių, trukdančių pradėti naudoti elektromobilius Europoje, yra kaina. Nors elektrinių transporto priemonių kainos mažėja, jos vis dar yra gerokai didesnės nei jų analogų su vidaus degimo varikliais (VDV). Pradinės išlaidos yra pagrindinis daugelio potencialių pirkėjų atgrasymo veiksnys. Nors vyriausybės siūlo įvairias subsidijas ir lengvatas šioms išlaidoms kompensuoti, jos dažnai nėra pakankamai didelės, kad vidutiniam vartotojui elektromobiliai taptų patraukliu pasirinkimu.

Be to, dėl ekonominio nestabilumo, kurį sukėlė tokie įvykiai kaip „Brexit”, COVID-19 pandemija ir geopolitinė įtampa, turinti įtakos prekybai ir tiekimo grandinėms, padidėjo finansinis netikrumas. Tokia ekonominė aplinka verčia vartotojus abejoti, ar investuoti į technologijas, kurios laikomos naujomis ir potencialiai rizikingomis, pavyzdžiui, elektromobilius.

Infrastruktūros iššūkiai

Kitas svarbus iššūkis – tinkamos įkrovimo infrastruktūros trūkumas. Nors miestuose padaryta nemažai pažangos, kaimo regionuose dažnai trūksta viešų įkrovimo stotelių. Dėl tokio netolygaus pasiskirstymo atsiranda vadinamoji nuotolio nerimo problema – baimė, kad elektromobiliui neužteks akumuliatoriaus pasiekti kelionės tikslą arba tinkamą įkrovimo vietą. Ši baimė yra didelė kliūtis, trukdanti vartotojams persiorientuoti iš transporto priemonių su vidaus degalų varikliais į elektromobilius.

Be to, esama infrastruktūra dažnai neatitinka šiuolaikinių elektromobilių greito įkrovimo poreikių. Elektros energijos tiekimas daugelyje vietovių dar nėra modernizuotas, kad galėtų aptarnauti didelį kiekį vienu metu įkraunamų elektromobilių, dėl to gali padidėti apkrova ir galimi elektros energijos tiekimo sutrikimai.

Vartotojų pageidavimai ir rinkos pasirengimas

Kultūriniai ir elgsenos veiksniai taip pat atlieka svarbų vaidmenį lėtam elektromobilių diegimui. Daugelis Europos vartotojų yra labai prisirišę prie tradicinių benzininių ir dyzelinių automobilių, nes dažnai mano, kad jie yra patikimesni ir lengviau prižiūrimi. Be to, šiuo metu siūloma elektromobilių įvairovė ne visada atitinka įvairius Europos vartotojų poreikius. Pavyzdžiui, rinkoje yra ribotas tam tikruose regionuose populiarių elektrinių sunkvežimių ar didesnių transporto priemonių asortimentas.

Rinkos pasirengimas taip pat susijęs su automobilių pramonės gebėjimu visiškai pereiti prie elektromobilių. Daugelis Europos automobilių gamintojų dešimtmečius buvo įsitvirtinę tradicinėje automobilių gamybos praktikoje. Perėjimui prie elektrinių automobilių reikia ne tik naujų gamybos metodų ir medžiagų, bet ir visos tiekimo grandinės bei darbo jėgos įgūdžių pokyčių.

Politinė ir reguliavimo aplinka

Nors Europos šalių vyriausybės aktyviai skatina aplinkos tvarumą, reguliavimo parama elektra varomiems automobiliams įvairiose šalyse labai skiriasi. Kai kuriose šalyse galioja griežtos taisyklės ir paskatos, skatinančios gamintojus ir vartotojus pereiti prie elektrinių transporto priemonių. Tačiau kitose šalyse ši politika yra arba silpna, arba taikoma nenuosekliai, todėl rinka yra susiskaidžiusi ir vienose srityse elektromobiliai yra populiaresni nei kitose.

Ateities perspektyvos

Norint, kad Europoje padidėtų elektromobilių naudojimo lygis, reikės taikyti įvairiapusį metodą. Tai turėtų apimti didesnes finansines paskatas, dideles investicijas į įkrovimo infrastruktūrą, ypač kaimo vietovėse, ir viešąsias kampanijas, kuriomis vartotojai būtų šviečiami apie elektromobilių naudą ir galimybes juos naudoti. Be to, labiau pritaikytos galimybės, atitinkančios konkrečius Europos vartotojų poreikius ir pageidavimus, galėtų sumažinti atotrūkį tarp dabartinės rinkos pasiūlos ir vartotojų paklausos.

Apibendrinant galima teigti, kad, nors kelias į platų elektromobilių naudojimą Europoje yra kupinas iššūkių, jis nėra neįveikiamas. Koordinuotomis vyriausybių, pramonės ir bendruomenių pastangomis Europa gali įveikti šias kliūtis ir tapti elektromobilių diegimo lydere, derindama savo platesnius aplinkosaugos tikslus ir įsipareigojimus.

Ar šis įrašas buvo naudingas?
Taip
Ne

Komentarai uždrausti.