Elektromobilis ir krovimo kabelis

Elektromobilių baterijų degradacija: mitai ir legendos

Elektromobilis žiemą
89 views 0 komentarus

Elektromobiliai (EV) tapo perspektyviu sprendimu siekiant sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą ir priklausomybę nuo iškastinio kuro. Tačiau automobilių pramonėje ir tarp vartotojų kyla vis daugiau diskusijų dėl elektromobilių baterijų degradacijos. Šiame straipsnyje siekiame atskleisti mitus ir tiesas, susijusias su elektromobilių baterijų degradacija, ir atskleisti šio itin svarbaus elektromobilių naudojimo aspekto realijas.

Elektromobilis Lightyear One

Mitas: elektromobilių baterijos greitai genda, todėl labai sumažėja jų veikimo nuotolis

Tiesa: laipsniškas degradacijos procesas yra įprastas reiškinys

Vienas iš plačiai paplitusių mitų, susijusių su elektromobilių baterijų degradacija, yra nuomonė, kad baterijos sparčiai senka ir dėl to labai sumažėja jų veikimo nuotolis. Iš tikrųjų šiuolaikinės elektromobilių akumuliatorių technologijos rodo, kad baterijos degraduoja palaipsniui. Nors tiesa, kad laikui bėgant visi akumuliatoriai blogėja, pirmaujantys gamintojai sukūrė patikimas akumuliatorių valdymo sistemas ir pažangias chemines medžiagas, kad sušvelnintų greitą blogėjimą. Todėl tipiškas elektromobilių akumuliatorių degradacijos tempas yra palyginti lėtas, todėl savininkai gali džiaugtis stabiliomis eksploatacinėmis savybėmis visą transporto priemonės eksploatavimo laiką.

Ne daug kas atkreipia dėmesį, tačiau ir vidaus degimo variklių automobilių nuvažiuojamas atstumas pilnu baku taip pat palaipsniui mažėja, tad nuvažiuojamo atstumo mažėjimas nėra naujiena automobilių pasaulyje.

Mitas: Ekstremalios temperatūros labai pagreitina akumuliatoriaus degradaciją

Tiesa: svarbiausia yra temperatūros valdymas

Kitas dažnai pasitaikantis klaidingas įsitikinimas susijęs su temperatūros poveikiu elektromobilių akumuliatorių būklei. Nors ekstremalios temperatūros gali turėti įtakos akumuliatoriaus veikimui, teiginys, kad vien dėl temperatūros akumuliatoriaus degradacija labai pagreitėja, yra mitas.

Iš tikrųjų į elektromobilių konstrukcijas įtrauktos tinkamos šilumos valdymo sistemos veiksmingai reguliuoja akumuliatoriaus temperatūrą, apsaugodamos nuo greito gedimo. Be to, pažanga akumuliatorių chemijos ir aušinimo technologijų srityje padėjo sumažinti temperatūros įtaką ilgalaikei akumuliatoriaus būklei.

Mitas: reguliariai įkraunant elektromobilius iki pilno pajėgumo, greičiau vyksta degradacija

Tiesa: subalansuota įkrovimo praktika išsaugo akumuliatoriaus ilgaamžiškumą

Vyraujantis mitas apie elektromobilių akumuliatorių priežiūrą susijęs su įsitikinimu, kad nuolatinis įkrovimas visu pajėgumu pagreitina akumuliatoriaus gedimą. Priešingai, šiuolaikiniuose elektromobiliuose įrengtos išmaniosios akumuliatorių valdymo sistemos, kuriose taikomi optimizuoti įkrovimo algoritmai.

Šios sistemos aktyviai reguliuoja įkrovimo lygį, užtikrindamos, kad akumuliatorius veiktų pagal idealius parametrus. Be to, periodiškas įkrovimo įpročių palaikymas, pavyzdžiui, planuotas arba subalansuotas įkrovimas, gali padėti išsaugoti akumuliatoriaus ilgaamžiškumą ir paneigti mitą apie greitą degradaciją dėl pilno įkrovimo. Tikrai yra patartina elektromobilius dažniau įkrauti namuose (jei galimybė yra) ir bateriją įkrauti iki 80-90 procentų, o ne pastoviai iki 100 procentų.

Mitas: elektromobilių akumuliatorių keitimas neišvengiamas po kelerių metų

Tiesa: dėl technologinės pažangos pailgėjo eksploatavimo trukmė

Egzistuoja klaidinga nuomonė, kad po kelerių metų naudojimo elektromobilių akumuliatorių keitimas tampa neišvengiamas, o tai lemia dideles atnaujinimo išlaidas. Tačiau tiesa rodo, kad akumuliatorių technologijų srityje padaryta didžiulė pažanga. Gamintojai nuolat tobulina akumuliatorių chemines medžiagas, ilgaamžiškumą ir bendrą energijos tankį, todėl pailgėjo akumuliatorių eksploatavimo trukmė. Tinkamai prižiūrint ir laikantis rekomenduojamų techninės priežiūros metodų, elektromobilių akumuliatoriai gali tarnauti labai ilgai, todėl mitas apie neišvengiamą keitimą yra paneigtas.

Šiuo metu jau nemažai kompanijų kuria elektromobilių baterijas, kurios galėtų būti pajėgios nuvažiuoti iki milijono ar daugiau kilometrų. Kaip dažnai Jūs matote vidaus degimo variklių automobilius, kurie turi ‘prisukę’ 500 000 ar daugiau kilometrų? Tad dėl eksploatavimo trukmės nevertėtų per daug jaudintis.

Mitas: dėl akumuliatorių degradacijos elektromobiliai tampa neefektyvūs ilgalaikiam naudojimui

Tiesa: elektromobilių akumuliatorių degradacija yra valdoma ir nuspėjama

Su elektromobiliais susijęs plačiai paplitęs mitas, kad dėl akumuliatorių degradacijos šios transporto priemonės tampa neefektyvios ilgalaikiam naudojimui. Iš tikrųjų aktyvios priemonės ir nuolatinė akumuliatorių diagnostikos pažanga leido tiksliai stebėti ir prognozuoti akumuliatorių būklę.

Tai suteikia galimybę elektromobilių savininkams ir gamintojams spręsti baterijų degradacijos problemas, atliekant tikslingą techninę priežiūrą ir galimus atnaujinimus, taip užtikrinant, kad elektromobiliai išliktų gyvybingi ir efektyvūs transporto sprendimai visą jų eksploatavimo laikotarpį.

Išvada

Apibendrinant galima teigti, kad norint suprasti elektromobilių akumuliatorių degradaciją reikia paneigti vyraujančius mitus ir pripažinti tiesą, kuria grindžiamas ilgalaikis elektromobilių veikimas. Šiuolaikinė elektromobilių baterijų technologija, kartu su patikimomis valdymo sistemomis ir nuolatine pažanga pakeitė baterijų gedimo situaciją, užtikrindama vartotojams tvarų veikimą ir patikimumą. Įveikdami klaidingus įsitikinimus ir pripažindami elektromobilių akumuliatorių būklės realijas, automobilių pramonė ir vartotojai gali drąsiai pradėti naudotis elektra varomais automobiliais, žinodami, kad akumuliatorių būklės blogėjimas yra valdomas elektromobilių naudojimo aspektas.

Šaltiniai:

Ar šis įrašas buvo naudingas?
Taip
Ne

Komentarai uždrausti.