Elektromobilis ir krovimo kabelis

Kiek nuvažiuojamų kilometrų iš tikrųjų pakanka elektromobiliui?

Elektromobilis Mercedes EQB 350 4MATIC
354 views 0 komentarus

Elektromobiliai (EV) tampa vis populiaresni dėl jų ekologiškumo ir vis labiau prieinamos įkrovimo infrastruktūros Lietuvoje. Tačiau vienas iš dažniausių potencialių elektromobilių pirkėjų rūpesčių yra klausimas, kiek kilometrų elektromobilis gali nuvažiuoti vienu įkrovimu ir ar to pakanka kasdieniniams ir metiniams važiavimo poreikiams patenkinti (range anxiety angliškai). Šiame straipsnyje nagrinėsime įvairius argumentus apie tai, kiek nuvažiuojamų kilometrų pakanka elektromobiliui. Kiek vidutiniškai kilometrų žmogus nuvažiuoja per dieną ir per metus, taip pat kaip dažnai jam reikia įkrauti, jei jis kasdien naudojasi elektromobiliu. Taip pat apsvarstysime papildomus veiksnius ir argumentus, kad susidarytume išsamų vaizdą.

Vidutinė kasdienė kelionė į darbą ir atgal

Kilometrų, kuriuos elektromobilis gali nuvažiuoti vienu įkrovimu, skaičius priklauso nuo jo markės ir modelio: vieni gali nuvažiuoti vos 100 kilometrų vienu įkrovimu (tokie kaip senieji Nissan Leaf modeliai, kurie pasirodė dar 2013 metais), o kiti – daugiau kaip 400 ar 500 kilometrų (kaip antai Tesla Model 3 Long Range). Tačiau vertinant, ar EV tinka jūsų poreikiams, svarbu atsižvelgti į vidutinę kasdienę kelionę į darbą ir atgal.

Pagal įvairius atliktus skaičiavimus, vidutinė kasdienė kelionė į darbą ir atgal trunka apie maždaug 20-24 kilometrus. Praktiškai visi elektromobiliai gali lengvai įveikti šį atstumą vienu įkrovimu. Kitose šalyse (kaip Vokietija) vidutinis kasdienės kelionės į darbą ir atgal atstumas gali būti šiek tiek didesnis arba mažesnis, tačiau dauguma elektromobilių yra sukurti taip, kad atitiktų šiuos tipinius kasdienio važiavimo poreikius.

Jeigu per dieną dauguma žmonių nuvažiuoja iki 24 kilometrų, tai netgi per pilną darbo savaitę nuvažiuojama iki 120 kilometrų, tad didžiajai daugumai elektromobilių vis tiek pakaktų tik vieno savaitinio įkrovimo.

Metinė rida

Norint nustatyti, ar elektromobilis gali patenkinti jūsų metinius vairavimo poreikius, būtina atsižvelgti į metinę vairavimo ridą. Vidutinis vairuotojas per metus nuvažiuoja maždaug 21 700 km. Į šią statistiką įeina ir kasdienės kelionės į darbą, ir papildomas važiavimas, pavyzdžiui, savaitgalio išvykos ir atostogos.

Jei jūsų metinė rida patenka į šį intervalą, daugelis šiuolaikinių elektromobilių gali patogiai patenkinti jūsų poreikius, nereikalaudami dažno įkrovimo. Tiesą sakant, jei vienu įkrovimu nuvažiuojate 250-300 km, vidutiniškai kartą per savaitę jums užtektų įkrauti savo elektromobilį, kad įveiktumėte tipinį metinį atstumą.

Susidurti su nepatogumais ir ilgesniu įkrovimu galite, jeigu išsiruošiate į ilgas keliones, pvz. Vilnius – Palanga – Vilnius, jeigu paliekate Vilnių su pilna baterija, elektromobilį vis tiek teks įkrauti 1-2 kartus kelionės metu. Tad ypatingai svarbu, kad Lietuvoje daugėtų greito įkrovimo stotelių greitkeliuose, miesteliuose ir tose pačiose jau esančiose degalinėse.

Įkrovimo infrastruktūra

Įkrovimo infrastruktūros prieinamumas ir pasiekiamumas yra labai svarbūs veiksniai, į kuriuos reikia atsižvelgti nustatant, ar EV tinka jūsų poreikiams. Laimei, įkrovimo infrastruktūra sparčiai plečiasi, todėl elektromobilių savininkams tampa vis patogesnė. Lietuvoje Ignitis turi itin ambicingus planus iki 2026 metų įrengti apie 1000 įkrovimo taškų, tad elektromobilių įkrovimas taps vis paprastesnis.

Lietuvoje taip pat teikiama parama nuosavom elektromobilių stotelėm ir jų įrengimui, tad jei galėsite krautis elektromobilį namuose, viešos stotelės Jums taps vis mažiau reikalingos, o ir tuo pačiu sutaupysite daug pinigų.

Daugelyje miestų ir priemiesčių galima rasti vis daugiau viešųjų įkrovimo stotelių, o vis daugiau įmonių ir viešųjų vietų įrengia EV įkrovimo punktus.

Dauguma elektromobilių turi standartinį įkrovimo kabelį, kurį galima įjungti ir į standartinį buitinį elektros lizdą, nors toks krovimas gali būti lėtesnis nei specialioje elektromobilių įkrovimo stotelėje. Daugelis elektromobilių savininkų renkasi įrengti 2 lygio namų įkrovimo stotelę, kad būtų galima įkrauti greičiau nei tiesiogiai iš elektros lizdo, kuris nėra pritaikytas įkraudinėti dideles elektromobilių baterijas.

Vairavimo įpročiai

Jūsų asmeniniai vairavimo įpročiai labai svarbūs sprendžiant, ar EV atitiks jūsų poreikius. Jei dažnai vykstate į ilgas keliones arba nuvažiuojate gerokai daugiau nei vidutinė metinė rida, galbūt norėtumėte apsvarstyti galimybę įsigyti ilgesnio nuotolio elektromobilį. Tačiau daugumai kasdien į darbą važinėjančių ir mieste važinėjančių vairuotojų turėtų pakakti 250-300 km nuotolio elektromobilio.

Tuo pačiu agresyvesnis vairavimo būdas irgi greičiau ‘ištuština’ baterijas, tad patariama važinėti ramiai, nedarant dažnų pagreitėjimų.

Poveikis aplinkai

Vienas iš įtikinamų argumentų už elektromobilius yra mažesnis jų poveikis aplinkai. Elektromobiliai neišmeta jokių išmetamųjų dujų, todėl sumažėja oro tarša ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija. Tai naudinga ne tik individualiam elektromobilio savininkui, bet ir prisideda prie bendro oro kokybės gerinimo ir kovos su klimato kaita.

Turint omenyje, kad Lietuva ganėtinai stipriai investuoja į atsinaujinančią energetiką, realu, kad Lietuva gaus ir visą elektrą iš šių šaltinių, ir visi elektromobiliai kažkada galės naudotis tik švaria elektra.

Taupomos išlaidos

Dar vienas įtikinamas argumentas už elektromobilius – galimybė sutaupyti lėšų. Nors pradinė EV pirkimo kaina gali būti didesnė nei tradicinės benzininės transporto priemonės, nuolatinės eksploatavimo išlaidos dažnai būna mažesnės. Elektros energija paprastai yra pigesnė už benziną, be to, elektromobiliams reikia mažiau priežiūros, todėl savininkai sutaupo ilgalaikėje perspektyvoje.

Išvada: Kiek nuvažiuojamų kilometrų iš tikrųjų pakanka elektromobiliui

Apibendrinant galima teigti, kad elektromobiliui reikalingų kilometrų skaičius priklauso nuo keleto veiksnių, įskaitant kasdienę kelionę į darbą, metinę ridą, galimybę naudotis įkrovimo infrastruktūra, vairavimo įpročius, poveikį aplinkai ir sutaupytas lėšas. Vidutinei kasdienei kelionei į darbą ir metiniams važiavimo poreikiams patenkinti daugelio šiuolaikinių elektromobilių nuvažiuojamas atstumas yra daugiau nei pakankamas. Jeigu elektromobilis įveikia 300 kilometrų, Jūs realiai savaitę ar net dvi galėsite juo naudotis apie tai visiškai negalvodami ir įkrauti elektromobilį Jums patogiu metu savaitgalį. Jeigu turėsite nuosavą elektromobilio stotelę, procesas tamps dar paprastesnis, nes kiekvieną rytą namus paliksite su pilna baterija.

Plečiantis įkrovimo infrastruktūrai, elektromobilių įsigijimas tampa vis praktiškesnis net ir tiems, kuriems reikia nuvažiuoti daugiau kilometrų. Tobulėjant technologijoms, elektromobiliai ir toliau atitiks vis platesnio vairuotojų rato poreikius, todėl daugeliui vairuotojų pereiti prie elektromobilių taps lengviau ir tvariau.

Ar šis įrašas buvo naudingas?
Taip
Ne

Komentarai uždrausti.