Elektromobilis ir krovimo kabelis

Naudotas Nissan Leaf – ar verta jį pirkti?

Nissan leaf 2012 elektromobilis
163 views 0 komentarus

Turbūt daugelis jau nepamena, bet 2011 būtent Nissan Leaf buvo pirmas plačiai visuomenės daliai prieinamas elektromobilis, nes tuo metu Tesla tegamino Roadster’ius ir Tesla Model S, kurių kainos siekdavo apie 70-80 000 eurų, tad įkandami būdavo tik pasiturintiems ir itin smarkią elektrifikavimo bangą pasigavusiems norvegams.

Šis modelis buvo pirmas padoraus dydžio elektromobilis su tikrai priimtinu nuvažiuojamu atstumu: iki maždaug 120km. Metams bėgant didėjo Nissan Leaf nuvažiuojamas atstumas ir jau 2021 – 2022 metų modeliai gali nuvažiuoti gerokai virš 300 kilometrų.

Tačiau pakalbėkime apie senesniuosius modelius, maždaug 2011 – 2014 metų.

Jie dažnai tampa pokalbių tema, nes būtent naudotas Nissan Leaf šiuo metu Lietuvos rinkoje yra pats pigiausias (jei atmesime itin pigius Renault Twizy ar kitus mažylius) ir prieinamiausias, o dažnu metu Lietuvoje naudotų Nissan Leaf pasirinkimas yra gan platus. Jų galima rasti daug, įvairių spalvų ir komplektacijų.

Nissan Leaf

Kokie yra naudoto Nissan Leaf pliusai?

Senesnieji Nissan Leaf elektromobiliai yra maždaug Volkswagen Golf dydžio (o gal jau labiau reikėtų sakyti Volkswagen ID 3), tad jie tinka važinėti ne tik dviems, bet juo laisvai gali naudotis ir mažos šeimos.

Šis modelis yra kompaktiškas ir manevringas elektromobilis puikiai tinkantis mieste, neužimantis daug vietos, bet tuo pačiu tikrai lengvai talpinantis Jūsų kasdienias prekes ar kitus krovinius. Tai nėra Smart dydžio automobilis.

Šis elektromobilis yra gan taupus ir nesunaudoja daug elektros 100 kilometrų – maždaug apie 16-20 kWh.

Šiuo metu naudoti naudotas Nissan Leaf kainuoja nuo maždaug 5000 eurų, tad yra tikrai įkandami daugeliui Lietuvos gyventojų, nes ir vidutinė naujai įsigijamo automobilio kaina Lietuvoje yra labai panaši. Tad tai nėra prabangos prekė, tokį elektromobilį gali įsigyti dauguma Lietuvos šeimų.

Naudotas Nissan Leaf – minusai

Nuvažiuojamas atstumas. Jeigu 2011 metų Nissan Leaf nuvažiuoja iki maždaug 120km, tai 2014 metų jau maždaug apie 140 kilometrų. Tai yra tikrai komfortabilus nuvažiuojamas atstumas kasdien važiuojant į miestą, bet jau ilgesnes keliones Lietuvoje reikia planuoti itin atsargiai ir „užsidedant“ tikrai daug laiko atsargos papildomam įkrovimui.

Baterijos nusidėvėjimas. Seniausieji Nissan Leaf turi 24 kW bateriją, naujesnieji 30 kW, tačiau jos laikui bėgant dėvisi, ir turint omenyje, kad dar 2011 metais buvo naudojamos daug primityvesnės chemijos ir sudėties baterijos, kurios per daugelį metų praranda apie 20-30% talpos, o kartais ir daugiau. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad Jūsų nuvažiuojamas atstumas tuo pačiu sumažėja atitinkamai – iki 70-80km su pilna baterija. Reikia paminėti, jog taip pat yra pranešimų, jog šio elektromobilio senos baterijos tiesiog „miršta“ ir nebegali būti ilgiau naudojamos. Bateriją galima pakeisti, bet tai atsieis kone visą naudoto Nissan Leaf sumą.

Lėtas įkrovimas. Nissan Leaf elektromobiliai tuomet dar neturėjo naujausių technologijų ir jie max galėdavo įsikrauti iki 44kW sparta, tad naujausios įkrovimo stotelės, Jums jau nebepadės įsikrauti greičiau. Pasiekus 44 kW greitį, Jūs įsikrauti greičiau jau nebegalėsite. Namuose šis elektromobilis įsikrauna iki 6.6 kW. Kaip ir minėjome anksčiau, lėtas įkrovimo greitis darys įtaką planuojant ilgesnes keliones Lietuvoje. Pvz. nuo Vilniaus iki Klaipėdos teks įsikrauti bent du kartus ir tam sugaišti iki maždaug 1 valandos. Tad Jūsų kelionė prailgės gerom dviem valandom.

Stipriai sumažėjantis nuvažiuojamas atstumas žiemą. Niekam ne paslaptis, elektromobiliai nuvažiuoja mažiau šaltomis temperatūromis, bet tas pats galioja ir dyzeliams, benzininiams ir dujomis varomoms transporto priemonėms. Puikiai pamenu, kad mano senoji Audi B4 su dujomis žiemą pilnu baku vietoj 300km nuvažiuodavo 170km. Tas pats galioja ir šiam elektromobiliui. Tad jeigu turite senąjį Nissan Leaf, jau su nusidėvėjusia baterija, kuris nuvažiuoja apie 80km, šaltomis žiemos dienomis nenustebkite, kad jau po gerų 50km pamatysite tuščios baterijos ikoną savo panelėje. Reikia būti itin realistišku ir nebandyti savęs apgauti „o gal lėtai važiuojant visgi pavyks nuvažiuoti daug daugiau“. Realus skaičiavimas padės realistiškiau įvertinti savo keliones ir išvengti nemalonumų.

Lėtas įsibėgėjimas. 2011-2014 metų Nissan Leaf tai nėra 2019 metų Tesla Model 3 ar 2021 metų Tesla Model S Plaid. Šis elektromobilis yra lėtas elektromobilis su maža baterija. Jis neturi Porsche ar net Ferrari triuškinančių įsibėgėjimo greičių kaip antai Tesla Model S, o ir top greitis, kuris siekia apie 140km/h smarkiai išjudins elektronus iš baterijos. Nissan Leaf geriausias greitis – apie 60-70km/h.  Taip neiškrausite baterijos itin greitai.

Išvados

Perkant naują elektromobilį ir ypatingai jį keičiant iš dyzelinio/benzininio ir norint įžengti į elektromobilumo pasaulį mes nenorime nieko apgauti ir prižadėti mėlyno dangaus. Ką mes turime omenyje?

Mes nenorime, kad Jūs turėtumėte blogą patirtį tik žengiant pirmus žingsnius šioje elektrifikacijos fazėje, kad nusiviltumėte ir, kad norėtume vėl grįžti pas dyzelius ir galvoti „kaip buvo gera, kai pilnu baku galėjau 800km nulėkti“.

Su senaisiais elektromobiliais reikia būti itin realistišku ir labai atsargiai skaičiuoti ir įvertinti ką, kaip, kur ir kiek galėsite su juo daryti, keliauti, aplankyti ir t.t.

Ar naudotas Nissan Leaf yra geras miesto automobilis – tikrai taip. Jo realiai Jums užteks 2-3 dienoms nulėkti iki darbo, iki parduotuvės ir namo. Jį teks įsikrauti kartą per savaitę už kelis eurus. Tobula, jeigu įsikrovimo galimybės turite namuose ar darbe.

Ar Nissan Leaf yra puiki pagrindinė šeimos transporto priemonė – tikrai ne. Jis nuvažiuoja mažai, lėtai, kraunasi ilgai. Ilgos kelionės Lietuvoje taps iššūkiu ir teks daug planuoti.

Ar Nissan Leaf yra puiki antra šeimos transporto priemonė? Tikrai taip. Jeigu ilgoms kelionėms turite antrą automobilį ar pvz. naudojatės viešuoju transportu – nieko nėra smagiau kaip naudotis papildomomis greitomis transporto linijoms elektromobiliams, gauti nuolaidas parkavimui ir kur dar gamtos apsaugos elementas – tai švari transporto priemonė.  Su Nissan Leaf puikiai galite pasiekti kiną, parduotuves, sporto klubus ir kitas vietas net iš tolimesnio užmiesčio ir grįžti atgal su pilnai įkrauta baterija.

Įvertinus visus plius ir minus priimkite atsakingą sprendimą ir džiaukitės elektromobilumu jau šiandien. Būkite brutaliai realistiški ir įsivertinkite ar tokia transporto priemonė šiuo metu Jums labiau palengvins ar pasunkins gyvenimą.

Taip pat atkreipkite dėmesį, jog 2011 metų Nissan Leaf skiriasi nuo Nissan Leaf 2014 metų. Labai daug ir geros informacijos apie skirtingas elektromobilių komplektacijas anglų kalba rasite čia: Nissan Leaf komplektacijos.

Greitu metu Volkswagen ID3, Renault Zoe ar tie patys naujausieji Nissan Leaf ir kiti jau daug daugiau nuvažiuojantys elektromobiliai tikrai atpigs ir bus vis labiau prieinami, tad jau 300 kilometrų ar didesnis nuvažiuojamas atstumas taps norma dėvėtų elektromobilių pasaulyje, o su tokiu nuvažiuojamu atstumu jau viskas Lietuvoje bus „kaip ranka paduok“.

Sėkmės ir už švarią Lietuvą.

Ar šis įrašas buvo naudingas?
Taip
Ne

Įrašyti komentarą

Your email address will not be published. Required fields are marked *