Elektromobilis ir krovimo kabelis

Kada atsiperka elektromobilis?

Elektromobilis Lightyear One
1737 views 0 komentarus

Elektromobiliai šiuo metu vis dar tebėra brangesni už dyzelinius ar benzininius automobilius, nes baterijų technologija vis dar tebėra pradinėse fazėse, o jų sudedamosios dalys ir pati baterija sudaro liūto dalį elektromobiliuose, todėl dažnai kyla klausimas – kada atsiperka elektromobilis?

Baterijų technologijai tobulėjant ir prasidėjus itin masyviai ličio ir kitų metalų kasybai rinkoje vis dažniau matome elektromobilių, kurie kainuoja apie 30 000 eurų, bet dar toli gražu rinkoje nematome elektromobilių, kurie kainuotų 20 000 eurų ir galėtų nuvažiuoti bent 350 kilometrų.

Skaitykite: Pigiausi nauji elektromobiliai

Bet yra ir gerų naujienų: elektra krautis elektromobilius yra daug pigiau nei pastoviai pilti kurą, o pačių elektromobilių priežiūra yra gerokai pigesnė nei kuru varomų automobilių. Elektromoliuose pamiršite alyvos keitimus, o ir pačiame elektromobilyje esant daug mažiau judančių detalių, rečiau viskas ir genda.

Perkant elektromobilį taip pat svarbu atkreipti dėmesį, jog šiuo metu naujiems elektromobiliams valstybė skiria net 5000 eurų kompensaciją, o daugelyje miestų šiuo metu elektromobiliams parkavimas yra nemokamas, o dar neretai rasite ir visiškai nemokamų įkrovimo stotelių.

Tačiau du faktorius mes atmesime,  nes nežinia kiek laiko miestai duos nemokamą parkavimą (taip pat labai skiriasi individualūs parkavimo poreikiai), o ir nemokamas krovimas taps gražiu atsiminimu.

Tam, kad gauti kuo tikslesnius skaičiavimus, imsime vieną ir tą patį modelį: benzininį ir elektrinį.

Suprantame, jog rinkoje yra įvairiausių stilių, galių, klasių, dydžių automobilių ir elektromobilių, bet šiuo metu rinkoje kone visi elektromobiliai yra brangesni už savo benzininius ar dyzelinius brolius.

Nesiimsime lyginti Tesla Model 3 su BMW 3 klasės dyzeliniu automobiliu ar kitų variantų (Land Rover vs. Rivian; Tesla Model X vs. Audi Q8), nes tai ypatingai individualu – vieniems žmonėms rūpi arkio galios, kitiems įkrovimo tinklas, tretiems dizainas ir interjeras.

Negalime lyginti ir skirtingų Tesla modelių, nes jie paprasčiausiai negamina kuru varomų automobilių.

Skirtingi modeliai

Elektromobilis Fiat 500e Hatchback

Šiuo metu Europoje itin populiarėjantis ir rekordinius pardavimus rodantis elektromobilis FIAT 500e, manome, yra geras pavyzdys paskaičiuoti kainų skirtumus tarp elektrinio ir kuro varomo modelio, nes Lietuvoje turime juos abu: Fiat 500e ir Fiat 500.

Imsime bazinius modelius be jokių priedelių ar skirtingų paketų.

Šiuo metu Lietuvoje FIAT 500 Hybrid Cult (Benzininis) kainuoja: 17373 eurus.

Šiuo metu Lietuvoje Fiat 500e kainuoja: 29490 eurų.

Kainų skirtumas: 12117 eurų.

Dabar atimkime dar 5000 eurų kompensaciją ir gauname 7117 eurus.

Taigi klausimas: per kiek laiko atsipirks 7117 eurai ir kada atsiperka elektromobilis.

Per kiek laiko atsipirks elektromobilis?

Paskaičiuokime kuro/elektros sąnaudas.

FIAT 500 Hybrid Cult 100km sunaudoja apie 5.8 l benzino. Taigi 100 km nuvažiuoti kainuoja apie 10.44 eur.

Fiat 500e 100km sunaudoja 16kW elektros. Taigi 100 km (įsikraunant namie su nuosava elektromobilio stotele) nuvažiuoti kainuoja  apie 3.84 euro.

Išlaidų skirtumas yra 6.6 euro per 100km.

Taigi, nekreipiant jokio dėmesio į mažesnes elektromobilio išlaikymo sąnaudas, grynai skaičiuojant tik kuro išlaidas, toks elektromobilis atsipirks per 107 800 kilometrų.

Taigi per metus važiuojant maždaug po 21 500 kilometrų, per 5 metus elektromobilis atsipirks grynai dėl kuro sąnaudų sutaupymo.

Išvados

Šie paskaičiavimai tinkami maždaug 3-5 metų laikotarpiui su tam tikromis variacijomis:

galimas smarkus naftos kainų pakilimas;

galimas ir elektros kainų šuolis;

elektros kaina itin sumažėja individualiam vartotojui turint saulės elektrinę;

kiti netikėti įvykiai.

Tačiau daugelis analitikų tiki, jog jau 2027 metais elektromobiliai kainuos lygiai tiek pat kiek ir jų kuru varomi broliai dėl keletos priežasčių:

  1. Bus smarkiai apmokestinta ir apribota dyzelinių ir benzininių modelių gamyba
  2. Bus vis stipriau apmokestintas dyzelis ir benzinas
  3. Bus pasiekta masinė elektromobilių gamyba
  4. Vis labiau tobulės baterijų technologija, to pasekoje baterijos tik pigs
  5. Bus pasiekta masinė baterijų gamybai reikalingų medžiagių kasyba

Elektromobiliams kainuojant tiek pat kiek kuru varomu modeliams, kuru varomi modeliai taps praeitimi ir jų gamyba tik trauksis, o nuo 2035 metų Europoje galimai ir visiškai sustos.

Ar šis įrašas buvo naudingas?
Taip
Ne

Komentarai uždrausti.