Elektromobilis ir krovimo kabelis

Apple elektromobilis: strateginis posūkis ar praleista galimybė?

apple elektromobilis
100 views 0 komentarus

Įmonė „Apple Inc.”, ypatingai garsėjanti technologinėmis naujovėmis, oficialiai nutraukė savo ilgai lauktą elektromobilių projektą. Ši žinia sukėlė šoką tiek technologijų, tiek automobilių pramonėje, todėl kyla klausimų apie šio sprendimo pasekmes ir jo reikšmę tolesnei „Apple” veiklos krypčiai.

Apple elektromobilio vizija

„Apple” žengimas į elektromobilių rinką buvo laikomas drąsiu žingsniu, galinčiu iš naujo apibrėžti automobilių pramonę. Kompanija, kuri, naudodama tokius produktus kaip „iPhone” ir „iPad”, kardinaliai pakeitė telefonų ir kompiuterių sritį, daug tikėjosi iš „Apple” prekės ženklu pažymėto elektromobilio. Projekte, kurį gaubė paslaptis, bet apie kurį gandai sklandė ne vienerius metus, buvo žadama integruoti „Apple” pažangiausias technologijas ir į vartotoją orientuotą dizaino filosofiją elektrinėje transporto priemonėje.

Buvo laukiama elektromobilio, kuris bus technologiškai itin pažangus su itin intuityvia ir patogia operacine sistema, kuri galbūt būtų galėjusi konkuruoti net ir su Tesla elektromobiliais.

Buvo girdėti gandų, jog ir baterija, ir nuvažiuojamas elektromobilio atstumas tikrai nei kiek neatsiliks nuo rinkos lyderių.

Apple” kompanijai tokie iššūkiai kaip žengimas į visiškai naują rinką, nėra naujiena, nes reikėtų prisiminti, jog seniau „Apple” buvo tik kompiuterių gamintoja, o šiuo metu kuria patį populiariausią išmanųjų telefoną iPhone. Tad inovacijų ir pažangos dėka „Apple” kompanija jau buvo nustebinusi pasaulį. Neveltui lūkesčiai elektromobilių rinkoje taip pat buvo dideli, nes turbūt ypatingai daug ištikimų „Apple” produkcijos vartotojų būtent šį elektromobilį būtų prioritizavę vietoj kitų elektromobilių.

Iššūkiai elektromobilio kūrimo kelyje

Tačiau paaiškėjo, kad kuriant elektrinę transporto priemonę „Apple” laukia daug iššūkių. Automobilių pramonė su sudėtingomis tiekimo grandinėmis, reguliavimo kliūtimis ir dideliais kapitalo poreikiais gerokai skiriasi nuo technologijų sektoriaus kaip antai kompiuteriai ar telefonai. „Apple” susidūrė su kliūtimis ieškodama tinkamo gamybos partnerio, o derybos su keliais pirmaujančiais automobilių gamintojais, kaip pranešama, įstrigo dėl tokių klausimų kaip prekės ženklo kontrolė ir gamybos atsakomybė.

Be to, elektromobilių rinka tampa vis konkurencingesnė, nes tiek įsitvirtinusios automobilių pramonės milžinės, tiek startuoliai sparčiau įgyvendina savo elektrinius užmojus. Naujovių, ypač akumuliatorių technologijų ir autonominio vairavimo galimybių srityje, diegimo tempas reiškia, kad „Apple” projektui reikėjo pasiūlyti ką nors išties revoliucingo, kad išsiskirtų iš kitų, o tai padaryti tapo vis sunkiau turint omenyje, koks žaibiškas yra kinietiškių elektromobilių tempas, o Amerikoje absoliutus lyderis yra Tesla.

Strateginis perorientavimas

apple elektromobilis

Sprendimas atšaukti elektromobilių projektą gali atspindėti „Apple” strateginį persiorientavimą. Įmonė visuomet pasižymėjo tuo, kad savo išteklius sutelkdavo į tas sritis, kuriose ji gali daryti didžiausią poveikį ir gauti didelę grąžą. Atsitraukdama nuo automobilių sektoriaus, „Apple” gali nukreipti savo pastangas į tolesnes inovacijas pagrindinėse produktų linijose ir naujose technologijose, tokiose kaip pvz. Virtuali realybė ir jos naujieji Apple Vision Pro virtualios realybės akiniai, kurie šiuo metu yra patys pažangiausi visoje rinkoje.

Šis žingsnis taip pat rodo, kad „Apple” gali teikti pirmenybę partnerystei, o ne tiesioginei konkurencijai automobilių srityje. Pavyzdžiui, „Apple CarPlay” plačiai paplito tarp automobilių gamintojų, integruojant „Apple” programinės įrangos ekosistemą į transporto priemones, o pačiai „Apple” nereikia gaminti automobilio. Toks bendradarbiavimas galėtų būti perspektyvesnis ir mažiau rizikingas būdas daryti įtaką transporto ateičiai.

Platesnis poveikis kitiems gamintojams

„Apple” pasitraukimas iš elektromobilių lenktynių yra svarbus momentas ne tik bendrovei, bet ir platesnei automobilių ir technologijų pramonei. Jis kelia klausimų apie kliūtis patekti į elektromobilių sektorių net ir įmonėms, turinčioms didžiulius išteklius ir patirties inovacijų srityje. Kitoms technologijų bendrovėms, siekiančioms patekti į automobilių pramonės sritį, „Apple” sprendimas gali tapti pamokančiu pavyzdžiu, kaip sudėtinga žengti už savo tradicinių sričių ribų.

Seniau buvo girdėti, kad net ir „Dyson” kompanija, kuri tiekia itin pažangias buitinių prekių technologijas, norėjo pradėti gaminti elektromobilius, bet šių planų irgi buvo atsisakyta.

Turint omenyje, jog „Apple” pasaulyje yra kone turtingiausia kompanija turi itin daug laisvų lėšų, visgi ryžosi neinvestuoti ir nekurti savojo elektromobilio, tik parodo, kad turbūt elektromobilių rinkose grumsis senieji automobilių gamintojai, Tesla (dar tam tikri startup’ai kaip Rivian, Fisker ar Lucid) bei Kinijos rinkos elektromobiliai, kurie iš dalies yra finansuojami Kinijos vyriausybės. Kompanijoms už pačių pinigus bandyti vystyti ir kurti pažangų konkurencingą elektromobilį bus vis sunkiau, nes baterijų technologijos ir operacinių sistemų pažanga tiesiog bėga ir šuoliuoja kasdien nenumaldomu greičiu.

Žvelgiant į ateitį

Nors kai kas gali vertinti „Apple” sprendimą kaip praleistą galimybę padaryti revoliuciją kitoje pramonės šakoje, tai gali būti ir strateginis atsitraukimas, leidžiantis bendrovei sutelkti dėmesį į savo stipriąsias puses ir sritis. Tikėtina, kad EV projekto ištekliai ir išmoktos pamokos nenueis veltui, nes jas galima panaudoti visose „Apple” produktų linijose ir būsimose įmonėse.

Galiausiai „Apple” žygis į elektromobilius bus prisimenamas ne kaip nepavykęs eksperimentas, o kaip bendrovės noro tyrinėti naujus horizontus ir priimti sunkius sprendimus siekiant savo ateities technologijų vizijos įrodymas.

Ar šis įrašas buvo naudingas?
Taip
Ne

Komentarai uždrausti.