Elektromobilis ir krovimo kabelis

Elektromobilių rinkos apžvalga 2022 metais

Volvo XC40 Recharge elektromobilis
24562 views 0 komentarus

Visame pasaulyje 2022 metai buvo rekordiniai elektromobilių gamintojams ir buvo pasiekti iki šiol didžiausi pardavimai. Be abejonės artimiausiu metu jie tik augs.

2022 metų gruodžio mėnesį net ir dyzelio variklių gimtinėje ir didžiausioje gamintojoje Vokietijoje naujų elektromobilių buvo parduota daugiau už ne tik dyzelinius automobilius, bet ir benzininius.

Elektrifikacijos plėtra

Pasaulis keičiasi itin sparčiai: investuojami milžiniškai pinigai į atsinaujinančius elektros energijos generavimo būdus (saulės elektrinės, vėjo elektrinės ir kiti būdai), į elektromobilių infrastruktūrą (elektromobilių stotelės), elektromobilių gamybą (rinkoje jau niekam nebeįdomūs nauji galingesni dyzeliniai varikliai, o visi domisi tik kiek kilometrų naujasis elektromobilis gali įveikt), šilumos siurblius (tam, kad vengti dujų naudojimo šildymui) ir visus kitus aspektus, kurie elektrifikuos mūsų transportą, šildymą, apšvietimą ir visą energijos rinką.

Lietuva planuoja jau ne vieną ir ne kelerius naujus vėjo jegainių parkus žemėje ir net jūroje, o kur dar tūkstančiai eurų paramos elektrinių įrengimui, šilumos siurblių kompensavimui ir net elektromobilių stotelių įrengimui? Lietuva tikrai neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų ir sparčiai investuoja į mūsų švarią ateitį.

Šiuo metu automobilių gamintojai rinkoje turi jau ne kelis, ne kelias dešimtis, bet šimtus elektromobilių modelių: nuo SMART dydžio kompaktiškų automobiliukų, iki galingų Rivian ar Ford Lightning visureigių. O kur dar Tesla Semi elektriniai sunkvežimiai?

Šiuo metu galime ir rasti daugybę elektrinių motociklų, kurie atitiks kiekvieno poreikius.

Rinkoje jau turime ir ne vieną elektrinį aut0busą, šiukšliavežį, statybos technikas, laivų ir net lėktuvų. Tik laiko klausimas kada visas keliones nuo durų iki durų, nuo Lisabonos iki Vilniaus atliksime elektrinėmis transporto priemonėmis.

Elektromobilių pardavimai pasaulyje

Elektromobilių įkrovimas biuruose

Šiuo metu dar neturime galutinių pardavimų skaičių pasaulyje, bet yra prognozuojama, kad 2022 metais pasaulyje parduota apie 10 milijonų elektromobilių. Tai sudaro jau apie 10 procentų visų parduotų automobilių.

10 procentų galbūt šiuo metu neatrodo kaip itin didelis skaičius. Bet prieš pora metų šis skaičius buvo mažesnis nei 5 procentai.

Tesla 2022 metais pardavė jau 1,3 milijono elektromobilių, o Tesla Model Y buvo absoliutus elektromobilių lyderis daugelyje rinkų.

Elektromobiliai Kinijoje ir Europoje sudarė apie 20 procentų visų parduotų automobilių paskutiniais metų mėnesiais (pilnus metų skaičius gausime vėliau). Amerikoje šis skaičius jau sukinėjosi link 7 – 10 procentų.

Europoje turbūt net ir nereikės laukti prekybos apribojimų nuo 2035 metų (kai planuojama uždrausti naujus dyzelinius ir benzininius automobilius), nes 2030 metais elektromobilių pardavimai ir taip sudarys 80-90 procentų (panašią situaciją matome Norvegijoje, kur draudimai bus įvesti nuo 2025 metų, o elektromobiliai jau sudaro 80 procentų).

Elektromobilių pardavimai Lietuvoje

Elektromobilis Honda e advance

Lietuvoje per 2022 metus buvo parduota 2900 naudotų ir naujų elektromobilių ir šiuo metu Lietuvoje turime jau virš 7300 elektromobilių.

Elektromobilių pardavimai augo 15 procentų palyginus su 2021 metais. Tai nėra didelis augimas palyginus su Vokietija, Švedija ar kitomis valstybėmis. Mes patys (Voltlab.lt komanda) apsirikome su elektromobilių skaičiaus pardavimuose spėjimais dėl 2022 metų. Mes prognozavome kad šiais metais bus parduota apie 5000 elektromobilių, tad apsirikome daugiau nei 40 procentų.

Lėtas elektromobilių augimas Lietuvoje ir stebina, ir nestebina dėl keletos priežasčių.

  1. Lietuvoje šiais metais turėjome rekordinę infliaciją. Net ir dėvėtų automobilių kainos šiais metais Lietuvoje šovė tiesiog į dangų, tad naujų elektromobilių pardavimai buvo tiesiog atidėti.
  2. Elektromobiliai vis dar kainuoja kai kuriais atvejais daugiau nei 50 ar daugiau procentų brangiau nei jų dyzeliniai ar benzininiai atitikmenys.
  3. Lietuvoje vis dar turime labai neišvystytą elektromobilių stotelių tinklą, nors jį žadamas intensyviai plėsti iki 2026 metų.
  4. Prasidėjęs karas Ukrainoje į vartojimą įnešė daug chaoso ir neapibrėžtumo, tad brangesni pirkiniai nebuvo vykdomi (tą matome ir NT rinkoje).

Lietuvoje šiuo metu teikiama parama elektromobiliams įsigyti ir net elektromobilių stotelėms įsirengti, tad 2023 metais elektromobilių pardavimai tikrai nesulėtės. Tačiau sprogimo turbūt irgi neverta tikėtis, nes rinkos situacija yra tikrai gan neaiški (bus ar nebus recesija).

Smagu matyti, jog Lietuvos Vyriausybės strategija ir planas gan aiškus elektromobilių atžvilgiu. Tuo pačiu labai norėtųsi, kad pagaliau ir privačios kompanijos ryžtųsi įrengti didžiulius elektromobilių įkrovimo stotelių tinklus, kurie įkraudinėtų bent 150 kW galia, o stoteles būtų galima rasti ne tik aplink didmiesčius, bet ir miesteliuose, prie kaimų ir kituose keliuose. Tikėkimės Lietuvoje išvysti ir didesnių elektromobilių stotelių su 10 ar 20 stotelių, o ne pavienėmis „pamėtytomis” su 2 įkrovimo laidais.

Tesla šiuo metu Lietuvoje turi vieną lokaciją ir neverta tikėtis itin spartaus jų tinklo plėtros, nes Lietuvoje dar labai mažai Tesla elektromobilių. Toje pačioje Lenkijoje Tesla tinklas taip pat dar labai siauras. Taigi turėsime pasitikėti vietiniais investuotojais ir jų ambicijomis sukurti elektromobilių infrastruktūrą.

Mes manome, kad būtent itin platus, prieinamas, greitas, patogus ir išplėtotas elektromobilių stotelių tinklas ir paskatins lietuvius labiau atkreipti dėmesį į elektromobilius. Niekas nenori ties Kryžkalniu pakeliui į Palangą laukti eilėje įsikrauti elektromobilį 50 kW stotelėje, kai priekyje jų jau stovi 2 Nissan Leaf elektromobiliai.

Kaip ir esame minėję anksčiau, rimtesnio elektromobilių bumo Lietuvoje tikėmis nuo maždaug 2025 metų, kai į rinką pradės plaukti VW ID3, Tesla Model 3, Hyundai IONIQ ir kiti modeliai iš Vokietijos ar kitų valstybių. O tuo pačiu ir verslo pirkėjai pamatys didesnę vertę investuoti į elektromobilius, kurių sąnaudos ilgame laikotarpyje daug mažesnės.

Visgi mes tikimės, jog 2023 metais elektromobilių pardavimai Lietuvoje augs bent 40-50 procentų ir 2023 metais Lietuvoje bus parduota apie 4000 elektromobilių.

Už švarią ir tvarią Lietuvą!

 

Ar šis įrašas buvo naudingas?
Taip
Ne

Komentarai uždrausti.