Elektromobilis ir krovimo kabelis

Elektromobiliai Europoje – nuo 2035 metų Europos Sąjungoje tik elektromobiliai

Elektromobilis Mini Cooper SE
17483 views 0 komentarus

Elektromobiliai Europoje užims vis svarbesnę vietą kol galiausiai taps vienvaldžiais lyderiais. Šių metų birželio mėnesį Europos Parlamentas nubalsavo, kad nuo 2035 metų visi naujai parduodami automobiliai būtų varomi tik elektra arba kitais alternatyviais būdais (iš jų populiariausias turbūt bus vandenilis).

Elektromobilis Lightyear One

Tai itin ambicingas planas ir daugelis automobilių gamintojų jau labai greitai turės koreguoti savo gamybos planus, nes realiai liko tik 12 su puse gražių metelių iki 2035 metų pradžios.

Reikia paminėti, jog kol kas tai nėra griežtas įstatymas nustatomas visos ES valstybėse ir jos pačios viduje turės pasitvirtinti nuo kada griežtai uždraus transporto priemones su vidaus degimo varikliais. Taip pat galimos išimtys sunkiąjam transportui ar kitam specifiniui transportui (pvz. šiukšliavežiams, statybų technikai ir t.t.).

Reikia paminėti, jog Norvegija uždraus naujas transporto priemones su vidaus degimo varikliais jau nuo 2025 metų, o likus dar 3 metams iki šios datos, vien elektromobilių pardavimai ten jau siekia beveik 80 procentų ir plius dar apie 10 procentų sudaro hibridai. Dyzelinės ir benzininės transporto priemonės jau dabar ten patiria sunkius verslo metus.

Reikėtų atkreipti dėmesį į dar vieną detalę: jeigu Jūs pvz. įsigysite naują dyzelinį automobilį 2030 metais, tai nereiškia, kad jo negalėsite parduoti antrinėje rinkoje 2036 metais, bet kyla labai svarbus klausimas – ar esant stipriems aplinkosauginiams įstatymams kas nors iš Jūsų 2036 metais norės įsigyti naudotą dyzelinį automobilį? Norvegija ar Švedija senus dyzelius jau dažniau parduoda užsieniui, o ne vidaus rinkoje.

Labai tikėtina, kad būtent po 2035 metų datos bus įvesti vis didesni akcizai, papildomi kelių mokesčiai ar kitos mokestinės priemonės ne elektromobilių savininkams.

Turint tai omenyje, labai tikėtina, jog jau maždaug 2030 metais matysime daugiau nei 50-70 procentų elektromobilių dalį naujų transporto priemonių pardavimuose Lietuvoje.

O ką galvoja apie tai automobilių gamintojai?

Labai sunku nepastebėti, jog būtent elektromobiliai, baterijos, litis, iškasenos ir kiti reikalai šiuo metu yra didžiausias galvos skausmas elektromobilių gamintojams, ypatingai tiems, kurie kurti elektromobilius pradeda kurti tik dabar. Nėra taip lengva ir paprasta sudaryti naujas tiekimo linijas, gauti pakankamai baterijų ir kitų detalių. Tesla kompanija tam ruošėsi jau daugiu nei dešimtmetį todėl būtent ji turi geirausias pozicijas ir didžiausias maržas bei pelnus parduodant vieną elektromobilį.

Elektromobilis Honda e

Daugelis gamintojų: nuo Audi iki Fiat, nuo Mercedes iki Volkswagen pristato vis daugiau elektromobilių modelių, o 2025 metais mes jau turėsime ištisas naujas elektromobilių paletes: nuo visureigių iki mikroautobusų, nuo miesto automobiliukių iki sunkvežimių. 2030 metais elektromobilių pasirinkimas jau pranoks dyzelinių ar benzininių automobilių pasirinkimą.

Daugelis įmonių žada visiškai nutraukti gaminti transporto priemones su vidaus degimo varikliais nuo 2030-2035 metų.

Tesla gamina tik elektromobilius, Volvo gamina tik hibridus ir elektromobilius, Volkswagen didina elektromobilių gamybą kiekvienais metais, juos seka Ford, GM, Renault, Fiat ir kiti. Praktiškai nebelikę gamintojų, kurie neturi ambicingų elektro tikslų.

Pasaulinė situacija su elektromobiliais ir elektromobiliai Europoje

Elektromobilių dalis naujų automobilių prekyboje šiais metais siekia jau 10%, Kinijoje net 29%, o ES 19%. Iki 2035 metų viskas įvyks tiesiog natūraliai, nes elektromobilių kainos kris, jų išlaikymas pigesnis, o naftos kainos pastaruoju metu šoka kadrilį ir nelebai matosi perspektyvų, kad jos vėl staiga kristų iki 20-40 dolerių už barelį, ypatingai turint omenyje nuostabų ir ilgai lauktą ES embargą rusiškai naftai nuo 2023 metų.

Kinija turi ypatingai ambicingus tikslus elektromobilių pasaulyje ir būtent kinų gamintojai šiuo metu rinkai tieka didžiausius skaičius elektromobilių, o ką dar kalbėti apie itin efektyviai dirbančią Tesla gamyklą Šanchajuje, kurios plėtros planai dar labiau pagyvins elektromobilių gamybą.

Europoje matome vis naujai dygstančias VW ar Tesla gamyklas, kiti gamintojai taip pat nesnaudžia. Europiečiai šiuo metu nuperka itin daug elektromobilių, o kai kuriose valstybėse procentinė proporcija jau gerokai viršija 10, 20 ar net 50 procentų.

Amerikoje situacija šiek tiek lėtesnė, nes kuro kainos ten visada būdavo maždaug du kartus mažesnės nei Europoje, tad finansinis argumentas ten būdavo itin silpnas. Taip pat reikia turėti omenyje, jog Amerikoje itin populiarūs yra truck’ai, o ne sedanai ar universalai kaip Europoje. Šiuo metu elektrinių truck’ų pasirinkimas yra gan mažas, tačiau Tesla Cybertruck, Ford Lightning ir Rivian po truputį pradeda drebinti ir šią rinką. Cybertruck užsakymai sukinėja ties milijonu, o itin mylimi dyzeliniai Ford visureigiai bus greitai pakeisti į elektrinius.

Pasaulyje elektromobilių auga kasmet dviženkliais procentiniais skaičiais, o kartais pasiekia ir 100 procentų ir panašiai.

Nissan Ariya elektromobilis

Labai tikėtina, jog jau 2025 metais bus parduodama apie 25% elektromobilių, o 2030 apie 50-70%, tad 2035 metų deadline’as net nebus ypatinga data, tai tiesiog įvyks natūraliai.

Lietuvoje iki 2025 metų planuojama įrengti 1200 naujų elektromobilių stotelių, o iki 2030 net 6000. ESO planuoja, jog iš viso 2030 metais Lietuvoje bus net 85 000 elektromobilių įkrovimo stotelių (kartu su privačiomis namuose, biuruose ar parkavimo aikštelėse). Tai įspūdingi skaičiai, kurie padės kiekvienam elektromobilio savininkui jaustis patogiai ir saugiai. Tikėkimės, kad itin platus stotelių tinklas taps naudingas ir tiems, kurie naudos pigesnius elektromobilius, kurie nuvažiuoja 150-200 km. Tai būtų itin didelė pagalba plečiant elektromobilių parką Lietuvoje.

Europos, Lietuvos ir viso pasaulio elektromobilių planai yra itin ambicingi ir jie bus įvykdyti greičiau nei mes tikimės. Tikėkimės, jog elektromobilių dalis mūsų gatvėje augs sparčiai, jos taps švaresnės, saugesnės ir tylesnės, o Vilniuje vaikštant itensyvioje Ūkmergės gatvėje galvos neišūš garsus variklių staugimas.

Už švarią ir gražią Europą, už švarią, saugią ir nepriklausomą Lietuvą.

Ar šis įrašas buvo naudingas?
Taip
Ne

Komentarai uždrausti.